Solera Nederland vindt aansluiting met het netwerk van garagebedrijven in Nederland met de overname van Autodata Nederland BV
Solera Nederland heeft bekend gemaakt dat het Autodata Nederland BV heeft verworven.
Autodata is actief op het gebied van voorraadbeheer van gebruikte auto’s bij autodealers, het hierbij behorende workflow-management, remarketing van gebruikte auto’s, online marketing en waardering/taxatie van auto’s. De volledig geïntegreerde product portfolio van Autodata voor voertuig waardering, voorraadbeheer en marketing services bevat gegevens over ongeveer één op de vier tweedehands auto’s die te koop zijn op de Nederlandse markt. De Autodata producten zullen in combinatie met CAP Automotive, welke onderneming ook recentelijk door Solera werd verworven, zorgen voor nieuwe kansen in de markt.
Quote Erik Meinders, CFOO van Solera Nederland: “Met deze overname zet Solera Nederland een belangrijke stap in het verwezenlijken van haar strategische doelstelling om de SMR-markt (Service, Maintenance & Repair) te betreden. Haar belangrijkste producten zijn WheelerDelta (voorraadbeheer, workflow en remarketing), AutoScanPro (waardebepaling, toekomstige restwaarden, workflow opname in inkoop van voertuigen en B2B handelsplatform) en Websites (voorraadzoekmachines, standaard en maatwerk websites).
De overname biedt ons toegang tot ca 2.000 autobedrijven. In combinatie met de reeds bestaande klanten van Solera Nederland zien wij mooie synergieën.”
Solera Nederland is onderdeel van het Amerikaanse Solera Holdings Inc., dat in meer dan zeventig landen wereldwijd een volledig assortiment biedt in technology solutions, shared services en consulting aan de verzekerings- en automotivesector. In Nederland zijn circa 160 Solera-medewerkers werkzaam bij de dochterbedrijven ABZ, Auto Online, Commerce Delta, Digidentity en Market Scan.